• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69955
+
-

پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه  ضلع شرقی حرم مطهر

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۷ درصد پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: امیدواریم مبالغی از اعتبارات استان و خارج از استان به این پروژه اختصاص داده شود تا صحن و شبستان در چند ماه آینده تکمیل شود. به گزارش ایرنا، «محمد علیزاده» با اشاره به این‌که روند پیشرفت پروژه ضلع شرقی حرم مطهر به مراحل مطلوبی رسیده است اظهارکرد: اکنون در مراحل نهایی تکمیل شبستان و صحن فاطمی که یکی از بزرگ‌ترین شبستان‌های منطقه است قرار داریم. 

وی با بیان این‌که تیم‌های کاری مختلف همچنان در حال تکمیل پروژه هستند اضافه کرد: زیبایی منحصربه‌فرد این شبستان چشمگیر شده و توجه همگان را جلب خواهد کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در ابتدای کار ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، 4 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی درنظر گرفته شد که تاکنون وزارت راه و شهرسازی ۱۳۵ میلیارد تومان، دفتر رهبری ۵۳ میلیارد تومان و استان قم هیچ کمکی مالی نداشته است.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است تا مبالغی برای توسعه قسمت‌های جنوبی و شرقی حرم مطهر بانوی کرامت اختصاص دهند، اما امیدواریم در این مورد بتوانیم از دیگر ظرفیت‌های ملی و داشته‌های استانی نیز بهره‌مند شویم.

اجرای طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در محدوده‌ای به مساحت ۲۹ هزار متر‌ مربع و زیربنای ۵۰ هزار متر‌ مربع از سال 87 آغاز شده است.
این طرح با هدف تأمین فضای سرپوشیده مورد نیاز حرم، ساماندهی و پیاده‌راه‌سازی محور خیابان حرم، ایجاد سازمان فضایی آراسته و کارآمد در مجاورت شرقی، ساماندهی شبکه تردد و دسترسی‌های شرقی و انتقال و جابه‌جایی واحدهای تجاری در حال اجراست. 

فضاهای طراحی شده شامل شبستان با زیربنای 8100 مترمربع، صحن با زیربنای 8900 مترمربع، فضاهای سرپوشیده ورودی شبستان، رواق‌ها و راهروهای ارتباطی با زیربنای 8300 متر‌ مربع و کتابخانه با زیربنای 11 هزار و 200 متر‌ مربع در 4 طبقه است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید